Blog 10: Hoe kan je je mailinglijst laten groeien?

Oct 13, 2022

In deze blog geven we je als businesscoach een aantal tips hoe jij je mailing lijst kan laten groeien met een aantal simpele stappen.

Het versturen van nieuwsbrieven naar je mailinglijst is misschien niet iets wat je structureel doet. Maar het versturen van nieuwsbrieven kan wel super waardevol zijn! Meestal zijn het namelijk klanten die al eens een bestelling bij je hebben geplaatst die op je mailinglijst staan, dus bereik je direct al je warme doelgroep.

Maar hoe kun je nu je mailinglijst laten groeien? Wij geven je graag een aantal tips!

Zorg ervoor dat het mogelijk is om klanten zich in te laten schrijven voor je nieuwsbrief op je website. Dit kan je doen door een extra vinkje te koppelen bij het afronden van een bestelling bijvoorbeeld.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om een kortingscode te versturen naar je klant nadat de klant zich heeft ingeschreven voor je mailinglijst, maar veel mensen schrijven zich op die manier in alleen voor de kortingscode. Zodra je een aantal nieuwsbrieven gaat versturen zullen zij zich sneller afmelden voor je nieuwsbrief. Daarom heeft dit niet onze voorkeur.

Maak een toffe ‘weggever’ die voor jou klanten interessant is. Klanten ontvangen deze weggever nadat zij zich hebben ingeschreven met hun e-mail adres. 

Je kunt deze weggever met een pop up op je website plaatsen bijvoorbeeld. Klanten zullen zich sneller inschrijven voor je mailinglijst met een weggever.

Gebruik je social media voor je bedrijf? Post dan geregeld in je stories het linkje van de pagina waar je klanten zich in kunnen schrijven op je nieuwsbrief. Ook hier kan je natuurlijk gebruik maken van je weggever. Op social media bereik je namelijk ook weer veel nieuwe mensen.

Wil je een snelle groei van je mailinglijst?

Kies er dan voor om een product of een tegoedbon weg te geven via Facebook adverteren. Het enige wat de klant hoeft te doen is om zichzelf in te schrijven met zijn of haar e-mail adres en op die manier maken ze kans op het product of de tegoedbon. Klanten zijn snel bereid om hiervoor hun e-mail adres achter te laten. Je kunt op deze manier snel veel e-mailadressen verzamelen. Omdat je via je advertentie je doelgroep bepaald zullen mensen zich veel minder snel afmelden nadat de winnaar van de actie bekend is gemaakt. 

Maak je nog geen gebruik van je mailinglijst? Vind je het lastig om een goede weggever te bepalen voor je website en vind je het lastig om goede e-mail marketing te voeren?

Wij als business coach hebben al jarenlang ervaring op het gebied van marketing. Wij staan voor je klaar om je te helpen. Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Wil jij je omzet laten groeien?

Wil jij graag je bedrijf door laten groeien naar de (inter) nationale top en wil jij je omzet flink gaan laten groeien? Neem dan contact met ons op

Ja ik wil meer omzet!