Blog 17: Hoe vaak moet je nu je webshop pakketten versturen?

Jan 12, 2023

Je leest het steeds meer; ‘Vandaag besteld is morgen in huis.’ Dat betekent dat je dus dagelijks jouw bestellingen moet versturen, maar is dit wel echt nodig?
In deze blog willen we graag de voor- en nadelen met je delen over de frequentie van het versturen van pakketten voor jouw webshop.

Hoe vaak verstuur je bestellingen vanuit je webshop?

De meeste webshops versturen hun bestellingen op alle werkdagen. Sommige bedrijven versturen ook bestellingen in het weekend, zodat de pakketten na het weekend direct worden afgeleverd.

Ook jij wilt jouw klanten natuurlijk een fijne en snelle service leveren, dus is de meest logische optie om dagelijks bestellingen te versturen. Veel klanten gaan er in deze online tijd ook vanuit dat de bestelling zo snel mogelijk wordt verstuurd. Daarnaast lees je steeds vaker ‘Vandaag besteld is morgen in huis’ en dat is iets waar jij wellicht ook mee wilt promoten.

Is het nodig om je webshop bestellingen dagelijks te versturen?

Of je nu wel of niet dagelijks jouw bestellingen verstuurd, blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze. En daarin is het belangrijk om jouw gevoel te volgen en te doen wat voor jou goed voelt.

Hieronder zetten we graag de voor- en nadelen op een rijtje van de frequentie van het verzenden van jouw webshopbestellingen.

De voordelen van het dagelijks versturen van bestellingen:
- Je kunt promoten met ‘Vandaag besteld is morgen in huis’
- Jouw klanten hebben hun bestelling doorgaans snel in huis

De nadelen van het dagelijks versturen van bestellingen:
- Het is minder duurzaam (vooral als jouw pakketten worden opgehaald)
- Het is minder efficiënt, omdat je er meer tijd aan kwijt bent

De voordelen van twee- of driemaal per week bestellingen versturen:
- Je bent duurzaam en milieubewust bezig en juist hiermee kan je promoten
- Het kost minder tijd om bestellingen (minder vaak) te versturen en deze tijd kan je besteden aan andere werkzaamheden

De nadelen van twee- of driemaal per week bestellingen versturen:
- Je klanten moeten langer wachten op hun bestelling

Je kunt er ook voor kiezen om je pakketten af te laten halen

Wanneer jouw bedrijf groter wordt, is het slim om je te gaan verdiepen in een verzendmaatschappij die de bestellingen bij je af komt halen. Dat scheelt je uiteindelijk weer tijd, omdat je zelf de pakketten niet meer weg hoeft te brengen.

Maar ook in dit geval geldt; bedenk goed of het dan de moeite waard is om bestellingen dagelijks af te laten halen. Het is minder duurzaam als er dagelijks een bus of vrachtwagen moet komen voor een klein aantal bestellingen.

Bij Dreadshop versturen we onze bestellingen viermaal per week. Op woensdag zijn wij gesloten, waardoor we geen bestellingen versturen. Dit levert ons nauwelijks problemen of klachten op. Bij Dreadshop worden de pakketten opgehaald en wij vinden het heel fijn dat onze verzendmaatschappij voor minimaal 20 bestellingen langskomt. Duurzaamheid en het milieu staat ook bij ons hoog in het vaandel, daar zijn we dan ook actief mee bezig.

-X- Renate & Daniëlle

Wil jij je omzet laten groeien?

Wil jij graag je bedrijf door laten groeien naar de (inter) nationale top en wil jij je omzet flink gaan laten groeien? Neem dan contact met ons op

Ja ik wil meer omzet!