Blog 13: Hoe je je klantenservice ook effectief kunt inzetten.

Nov 24, 2022

Klantenservice is een onderdeel van je webshop en klantenservice is zelfs een heel belangrijk onderdeel van je webshop! Want als je je klanten goed en netjes te woord staat zullen zij veel vertrouwen krijgen in je bedrijf en veel sneller overgaan tot de aankoop op een product. 

Maar wist je dat je veel meer uit je klantenservice kunt halen? Je kunt je klantenservice namelijk heel effectief inzetten!

Je moet namelijk toch de vraag of opmerking van je klant beantwoorden, waarom zou je er dan niet proberen meer uit te halen, zoals een positieve review of nog beter een extra bestelling. 

Wanneer je klant een advies vraag stelt kan je natuurlijk een goed advies geven, geef je advies vanuit je expertise, maar probeer hier altijd te sturen op het doel van een aankoop. Biedt de klant als het mogelijk is verschillende opties aan zodat de klant ook echt kan kiezen. Nog beter zou het zijn als de klant kan kiezen uit verschillende ‘complete opties/sets’. Hiermee verhoog je de gemiddelde bestelwaarde en de klant besteld tevens direct alles wat hij/zij nodig heeft. Een beter advies kan de klant niet krijgen!

Wil je klant overgaan tot een aankoop van een product? Dan kan je ervoor kiezen om de klant nog een extra aanbod te doen, zoals ze dat noemen een upsell aanbod. Je kunt de klant een product aanbieden met een bepaalde korting, vaak is dit een aankoop van een klein bedrag, maar als je je klant dit persoonlijk aanbiedt zullen klanten dit sneller mee bestellen. Klant blij, jij blij!

Stuur je klant een bericht dat hij/zij blij is het met het product of je dienst? Vraag je klant dan een review achter te laten. Laat de klant weten dat zijn/haar review voor jou belangrijk is en dat je de klant dankbaar bent voor het achterlaten van een review. Vaak helpt het om de klant persoonlijke te benaderen voor het schrijven van een review, klanten zijn dan sneller geneigd om een review te schrijven dan wanneer ze automatisch e-mails ontvangen na het plaatsen van de bestelling.

Je kunt je klantenservice dus op verschillende manieren heel effectief inzetten. Je kunt hiervoor eventueel standaard e-mails opstellen die je kunt gebruiken in je klantenservice. 

Zo besteed je je tijd die je kwijt bent aan je klantenservice toch heel effectief door meer omzet of meer reviews uit je klantenservice te halen.

In ons coachingstraject is dit een van de onderwerpen die we met elkaar bespreken. Samen gaan we aan de slag om je gemiddelde bestelwaarde te laten stijgen en we gaan ervoor zorgen dat het aantal bestellingen ook toe gaan nemen. Dit kan je realiseren door onder andere deze tips op te volgen, maar er is nog zoveel meer mogelijk! 

In ons jaar traject maken we samen plannen en doelen die gericht zijn op jouw bedrijf. Wij begeleiden je naar een omzetverdubbeling of misschien zelfs wel verdriedubbeling na 3-4 jaar. 

Wil je meer informatie over ons coachingstraject? Klik dan op onderstaande button of neem contact met ons op via Instagram of per e-mail.

-X- Renate & Daniëlle

Wil jij je omzet laten groeien?

Wil jij graag je bedrijf door laten groeien naar de (inter) nationale top en wil jij je omzet flink gaan laten groeien? Neem dan contact met ons op

Ja ik wil meer omzet!